Każdy samochód składa się nawet z kilkunastu tysięcy części. Część z nich to tak zwane podzespoły eksploatacyjne, które jak sama nazwa wskazuje, zużywają się w trakcie użytkowania auta. Choć lista tych części jest długa, to na szczególną uwagę zasługuje rozrząd. Dlaczego jego regularna wymiana jest taka ważna? Odpowiedź jest prosta. W przypadku uszkodzenia tego elementu, jednostka napędowa może ulec poważnej awarii. W skrajnych przypadkach jej naprawa przewyższa koszt samochodu. Wymiana rozrządu w mieście Poznań to najlepsza metoda, aby uniknąć remontu silnika.

Jak często wymieniać rozrząd?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu. Aby uzyskać informację o dokładnych interwałach czasowych lub kilometrowych, należy zapoznać się z instrukcją obsługi auta. Jeżeli jej nie posiadamy, warto sprawdzić czy dany producent nie udostępnia informacji online. W zależności czy w naszym pojeździe mamy pasek, czy łańcuch rozrządu, częstotliwość będzie różna. Dlaczego w ogóle trzeba wymieniać rozrząd?

  • W trakcie eksploatacji samochodu, pasek lub łańcuch zmieniają swoją długość. Wynika to z działania czynników atmosferycznych, a przede wszystkim z tak zwanego zmęczenia materiału. W momencie gdy pasek lub łańcuch będzie zbyt długi, jednostka napędowa może zacząć nierówno pracować.
  • W dużym uogólnieniu można przyjąć, że pasek rozrządu powinno wymieniać się po przejechaniu od 60 do 90 tysięcy kilometrów lub co 2-3 lata. W przypadku gdy pojazd jest używany w trudnych warunkach lub właściciel preferuje dynamiczną jazdę, wówczas te interwały należy skrócić.

Wraz ze zmianą rozrządu, warto wymienić także pompę wody. Ten element również podlega zużyciu, choć w wielu przypadkach nie daje żadnych objawów. Kompletna wymiana jest najlepszym rozwiązaniem, które gwarantuje, że silnik będzie pracował stabilnie.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Regularna wymiana rozrządu w mieście Poznań powinna być połączona z częstą zmianą oleju silnikowego i filtra oleju. Jaki olej jest najlepszy? Oczywiście taki, jaki deklaruje producent konkretnego samochodu. Odpowiedni poziom oleju silnikowego ogranicza zużywanie się nie tylko elementów ciernych, ale również paska i łańcucha rozrządu. Wymiana oleju i filtra co rok lub 10 tysięcy kilometrów sprawia, że silnik na długo pozostanie w dobrej kondycji technicznej. Wymiana rozrządu w takich miastach jak Poznań przeważnie zajmuje kilka godzin. Cena usługi jest uzależniona od konkretnego modelu silnika, a także od części zamiennych.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy Premio Bojszczak & Bounaas z Poznania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj