Focus to jeden ze sztandarowych modeli z oferty amerykańskiego koncernu Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 r. i trwa do dziś. Focus to absolutny klasyk w segmencie aut kompaktowych. Używane egzemplarze należą do najbardziej poszukiwanych pojazdów na wtórnym rynku motoryzacyjnym w Polsce.

Focus – cztery generacje legendy

Czwarta generacja Focusa jest produkowana od 2018 r. Pierwsza generacja była produkowana w latach: 1998-2004 w Europie, 1998-2007 w Rosji oraz 2000-2008 w Argentynie. W przypadku drugiej generacji okres produkcji przypada na lata 1999-2007. Co się zaś tyczy trzeciej generacji, to w Europie produkowano ją od 2004 r. do 2011 r., w Chinach od 2005 r. do 2014 r., a w na rynku amerykańskim od 2007 r. do 2011 r. Poszczególne generacje różnią się między sobą pod wieloma względami. Decydując się na zakup używanego egzemplarza, warto porównać te różnice w sprawdzonym miejscu takim jak np. salon Autoplaza.

Focus z rynku wtórnego – co wybrać?

Ford Focus to samochód, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Kierowcy zainteresowani nabyciem używanego egzemplarza często zastanawiają się nad wyborem pomiędzy drugą a trzecią generacją. W obu przypadkach na uwagę zasługują bardzo dobre właściwości jezdne, brak problemów z korozją oraz mocne i niezawodne jednostki napędowe. Zarówno „dwójka”, jak i „trójka”, słyną z niskiej awaryjności – oczywiście pod warunkiem, że dany egzemplarz nie był nadmiernie eksploatowany i znajduje się w świetnym stanie technicznym, co w ogromnej mierze zależy od poprzednich właścicieli. Decyzja zakupowa jest zatem podyktowana indywidualnymi przesłankami – drugą i trzecią generację należy dokładnie porównać.

Focus z rynku wtórnego – na co zwrócić uwagę?

Pochodzenie oraz historia serwisowa Focusa z rynku wtórnego powinny być dobrze udokumentowane. Od powypadkowych egzemplarzy lepiej się trzymać z daleka. Istotna jest wnikliwa ocena wyglądu oraz stanu wnętrza pojazdu. Jazdę próbną natomiast warto połączyć z wizytą w zaufanym warsztacie.

Focus – osobowy klasyk od Forda
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here